Så fantastiskt kulturell!

Helena Bergström och Rikard Wolff i Cabaret - premiär 10 oktober på Stockholms stadsteater

Igår kväll lämnade jag sambo och svärföräldrar i byggröran hemma och gick på Cabaret på Stadsteatern med Mamma och Gudmor. Alla möjliga storheter medverkade; Sven Wollter, Rikard Wolff, Helena Bergström, Siw Malmkvist...

Uppsättningen var tuff och ganska rå på något sätt. Jag såg den på Tyrol för några år sedan med Peter Jöback, och då vill jag minnas att det kändes mer glamouröst. Nu kändes det liksom smutsigt. Riktigt bra!

I pausen dracks det vin i olika former. Det beställde Gudmor åt oss i förväg. När jag var på väg mot vårt beställda vinbord såg jag att det på andra bord stod kaffekoppar och kakor.

Verkligen konstigt att det inte ens kom på tal i mitt sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0