Advent på Söder

Idag är jag ensam hemma. Eller, sen 11-tiden imorse i alla fall. Herrn skulle vara flyttkarl över dagen, så efter mysig adventsfrukost bestående av hjortronglögg (alkoholfri förstås, vi är väl inga alkisar och dricker starkglögg på morgonen, heller!), lussekatter och pepparkakor med ädelost blev jag lämnad med skolböckerna... Kul. Kom dock på igår kväll att jag inte sovit själv på en hel vecka igen, så det var väl dags.

Helgen har varit trevlig, med after work-vin på Clarion i fredags med flickorna, sedan film och vissen karl på kvällen. Basar och julmarknad igår, samt hejdå-middag hos päronen för lillebror. Jag fick hålla mig för att inte gråta, men tänker tänka extremt positivt. Det är ju skitsällan det händer något när man gör FN-tjänst. Och "räkmackeungen" som vi kallar honom klarar sig ju alltid. :)

I veckan blir det fullt ös med julfest med jobbet bland annat. Ska ha klänning igen. Stort.

Nu ska jag kasta mig över jobbiga artiklar igen och äta lite fler pepparkakor.

Förresten. Jag måste ha världens bästa S. Igår kväll när han kom hem vid 23 hjälpte han mig att rota efter julstjärnor och adventsljusstakar i källaren, samt installera det hela med timer så att ljusstaken skulle lysa på morgonen när vi vaknade... Fantastisk helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0