Visiting Vreten

Återigen kvällsbloggning, efter mat i sängen (eftersom vi inte har någon annanstans man kan sitta) och den obligatoriska tuppluren. Snart kommer S hem, då ska vi visst skruva isär en stor garderob, tur att jag vilat! :)

Idag har jag varit på kundbesök i Vreten, det gick superbra, kunderna blev glada för våra sommarpresenter, Pocketogram, mötet gick strålande och den efterföljande lunchen med fiskgratäng och färskpotatis satt där den skulle. Tyvärr gjorde det att jag fick avvika lite från veckans diet, men vad ska man göra? Allt för kunden. ;)

Ja, dieter, ja... Den här veckan går jag på One Week-dieten, som med minskat matintag, lite motion (därav promenaderna till jobbet) och en medköpt "cleanse" ska ge resultat efter bara en vecka. Vi får väl se, jag är på fjärde dagen idag och hade sönder dragkedjan i ett par byxor igår kväll, så jag vet inte...

Nästa vecka börjar jag med dieten LCHF (low carb high fat) och stryper mitt extremt stora kolhydratintag för en tid framöver. Ska bli spännande att se vad det ger! Jag  är ju inte tjock på ens något litet sätt, har bara några små kilon som stör lite här och där, och då verkar olika dieter inte vara lika enkla att lyckas med som om man är stor.
Well, jag återkommer med menyer och resultat! Den här veckan äter jag så lite att menyer käns fånigt:

"Som snacks, ta ett halvt dussin mandlar (inte saltade!) eller en halv kopp gurka eller selleri."

Ja, ni fattar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0