Back at work!

I rasande fart gick dagen efter sjukdagarna, och jag har nog inte hunnit med något alls, faktiskt...

Eller jo, vi gjorde ett lunchschema och kom fram till att vi måste sitta två handläggare på telefonen under lunchtid...i och för sig har regeln bara funnits i sisådär minst 7 år (så länge jag jobbat på företaget), men det var ju TUR att vi ägnade en halvtimme åt att diskutera det i alla fall..... Ibland undrar jag, alltså....

För övrigt går chefen på mammaledighet på fredag och jag är livrädd att avdelningen kommer falla som ett korthus och att fröken Södersessa får plocka upp spillrorna...Har fan inte tid med det, jag ska ju plugga i höst!

Just det, idag har jag också ägnat lite tid åt att införa Dagens Ord, som är ett litet mail där jag (eller vem som nu känner sig manad) skriver ner de särskrivningar eller stavfel som vår lilla avdelning tänkt skicka ut till kunder eller gäldenärer. Dagens ord var, för den vetgirige: "Fakturakopia" (som inte särskrivs) och "blomster" (som inte stavas med två M).
Tilläggas bör att överchefen (som tydligen får våra gruppmail, jag blev genast nervös över om jag hävt ur mig något extra kritiskt mot honom i det forumet...) kom ur sin kammare och klappade mig på axeln och meddelade att han "också hatar särskrivningar, fortsätt så!"). Kanske han ändå kan funka som stand in under chefens mammalediga år....? :)

Avslutningsvis om jobbdagen: Tydligen har det utlysts någon slags tävling som går ut på att namnge våra fyra nya konferensrum. Eftersom ingen tävling är för liten för att jag ska vilja vinna den tog jag snabbt reda på om det fina utlovade priset gick att dela (det gick det, så det kanske är sprit!) och bildade sedan arbetsgrupp med Sushi...Det här kommer gå fint! :)


Kvällen har ägnats åt fotbollsmatchtittande med Tommy och hans jäkligt heta kompis Erik. Tyvärr är han ju ungefär lika slampig som Tommy, så han har aldrig varit aktuell, men ojojoj... En riktig liten sockerkringla!

Nix, ska samla uppslag till namnen nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0