Lite lurig...

Kan man säga "lurig" om salongsberusning egentligen?? Ingen aning, men det känns så iaf. Som om jag är salongsberusad alltså. Var ute på galej med en massa gamlingar, bl.a. Mamsen och gudmor. Trevligt! jag försökte styra upp någon form av utgång med vännerna efteråt, men varenda kotte var hemma och gosade med respektivar (ja, vad heter de i plural då??) eller var på Sandhamn, eller skulle upp tidigt imorgon... Suck! Så, jag fick gå hem alldeles för tidigt, med massor av outnyttjad alkohol i kroppen, för jäkligt är vad det är!

Har förresten bokat in lunch med lite jobbarkompisar imorgon. Farligt att hälsa på jobbet när man har semester, jag vet, men jag måste kopiera lite grejer (synintyg, ska fixa nya glasögon så att jag ser något även när jag inte kan ha mina kära linser, börjar bli jobbigt att snubbla på väg till toan om nätterna...), så jag får helt enkelt gå dit, kopiera och se glad ut, undvika att titta på mitt skrivbord, och sen gå därifrån. Sommarjobbaren Tommy sitter by the way vid mitt bord nu, igår fick jag ett mms där han stämplat med min namnstämpel på en apelsin.... Vet inte hur jag ska tolka det; men jag tyckte det var rätt sött, faktiskt!

Förresten, nu kom jag ihåg en grej som jag förträngt; när jag bodde i Malaga så kallade vi eventuella bortamatcher osv för att "uppdatera". Exempel: "Igår träffade jag Patrick och uppdaterade". Jag har egentligen ingen aning om vad vi menade, men det kan kanske vara så att man uppdaterade sin "lista"??  Inte för att jag hade någon, men....
Anledningen till att jag plötslkigt minns detta är för att förra stycket fick mig att komma ihåg att min kära lilla vän Helen ett tag kallade samma övning för att "kopiera", även det oklart exakt varför. Men det är rätt kul med kodord, eller hur!? Oj, alldeles för långt inlägg. Jag skyller på spriten, och att jag kanske hör golvet knarra om jag slutar koncentrera mig på annat...:)

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0