Nina - ny Mat-Tina??

Har för andra gången på tre dagar lagat middag, och med det också ordnat matlåda till imorgon. Kan inte bestämma mig för hur det här påverkar mig, mina lunchkompisar på jobbet kommer undra om jag undviker dem, och min diskho hemma kommer aldrig bli sig lik igen.. Är det meningen att det ska stå grejer i den??

Under min exkursion i köket upptäckte jag också att jag efter att vi flyttade åt Mormor har extremt mycket kryddor hemma. Allt från gurkmeja via muskotnöt till mynta trängs i kryddskåpet, men vad ska jag med allt till, och varför tog jag hem dem??

En  annan iakttagelse jag gjorde var att jag inte hade köttfärs hemma, men däremot Quorn! Varför har jag quorn, jag är ju inte vegetarian! Vad tänker jag egentligen när jag handlar mat, är frågan? Jaja, den funkade dock att äta, i Ninas (pappas) specialköttfärssås med fullkornsspiraler eller nåt till.

Och så en sista skräll: Idag har jag använt min pyttelilla mixer (tänk Magic Bullet-kopia) TRE (3!) gånger! Först för att hacka lök (det blev lökmos), sedan till parmesanen (ostmos) och till sist till min dagliga fruktdrink (blåbärsmos). Jag säger bara det, den där mixern har förändrat mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0