Norge

Resan till norra Norge (Lom hette den lilla, lilla byn) med jobbet och en kund var hur bra som helst. Massor av nytt folk, trevliga aktiviteter och föredrag. Och inte att förglömma; ofantligt god mat! Sexrättersmiddagen igår tog priset. När jag hittar menyn i packningen kommer den upp här!

Nu pratar vi alla kjempego norska och har stora planer på att lägga till en massa folk på Facebook. Tyvärr kommer jag ju inte ihåg ett enda efternamn, och dessutom är det ju omöjliga stavningar... Så jag har bara lyckats hitta den som jag fick visitkort av imorse.

Själv letade jag vid den tiden inte visitkort i min väska utan klamrade mig flämtande fast i bussätet och försökte låta bli att tänka på att jag drack min sista drink fyra timmar tidigare.

Liten norsk ordlista:

tuttebär - lingon (väldigt roligt när middagens ingredienser presenterades)
bärs - bajs
kline - hångla
klottring - klättring (svårt ord, jag fattade inte varför någon frågade om jag ville med och klottra...)
tidyr - tjäder (också svårt, vi fick en viltbuljong av tidyr, och jag fattade inte vilka olika 10 djur de hade kokat buljongen av...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0