Äntligen hemma!

SÅ otroligt skönt att bara få slänga sig i soffan efter ett par dagar på resande fot. Oslo var soligt och fint, hotellsängen och -frukosten var super, men kursen hade jag kunnat vara utan...

Placera dokument i rätt underrubriker och konvertera Word-dokument till PDF.... Inte min tekopp, helt enkelt!

Lilla M och jag bestämde snabbt att detta projekt får bli Henkes bebis, han verkade tycka att det var okej i alla fall.
Och om jag inte har så mycket att göra i detta projektet kanske jag kan hoppa på brevprojektet, och få vara språkpolis på riktigt! Låter som en dröm....;)

Förutom folk som röker och dricker när de är med barn, eller i närheten av barn för den delen (mest rökningen då..) är det få saker som jag har så svårt för som folk som inte kan stava, som skriver fjortisaktigt eller som särskriver. Dyslektiker undantagna, självfallet. Jag vet att jag är en jäkla besserwisser, men va faan..... Kan avslöja att jag till och med dumpat på grund av sms med text som "Saknar å länngtar, kjamis". HU!
Tack men nej tack, som man säger...

OJ, lite väl agro tror jag, får tona ner mig. Har ju påstått att jag inte är lika besserwisseraktig som jag varit tidigare...

Faktum är jag mår fint. Sjöng högt igen idag, på planet när vi landade på Arlanda.... Det blev den gamla klassikern  (tänk: högt, skrålande och pinsamt)

"För det regnar här i Stockholm idag,
och du har det säkert bättre än jag.
Det händer inget särskilt, jag har det ganska bra.
Men det regnar här i Stockholm idaaaaaag!" :)

(Carola, typ 1988)

Maja och Henke skämdes rätt ordentligt, tror jag, men det kändes passande när vi landade i grådasket. :)

Nu ska jag rota i skåpen, hitta något gott att tugga på, och sedan störa Even Longer Lost-Adde lite till. ;)

Puss och kram! Och extra stor kram till Delar Av Världens Sötaste Duo, som behöver och förtjänar det.

Heja på Sverige imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0