Jobb, jobb, jobb....

Efter en tur till Tant Doktorn med Lilla Monstret imorse kom jag glad i hågen till mitt arbete vid halv elva, bara för att mötas av ett berg av papper där mitt fina, renjobbade skrivbord i vanliga fall står. Jag var nära att gå hem igen, men efter några djupa andetag, en stor kopp te och några bjudgodisar grävde jag mig ner i högarna, och upptäckte att kollegan som skulle tagit hand om mitt jobb när jag var i Norge förra veckan tydligen missuppfattat sin uppgift ganska grovt. Idag har jag varit för arg, men imorgon blir det till att undervisa i "Prioriteringsordning, 5 poäng", "Högstrukturer, 10 poäng" och "Hur man inte slarvar och sätter sina kollegor i skiten, 15 poäng". Oj, vad jag har tid med det!

Till det lilla positiva som hänt idag hör att jag satt igång en liten rekryteringskampanj på jobbet. Förhoppningsvis ser jag inom kort två nära och kära här i korridorerna, riktigt roligt om det går vägen! Det är nog ett år eller så sedan jag sist fixade in någon här, så det är på tiden.

Hade lovat mig själv att gå hem en sekund över 17 idag, men lyckades inte riktigt. Nu har jag i alla fall knappat ut mig och gör "privata saker" en stund innan den lilla tvärbanan och den lilla bussen ska få föra mig hem till det lugna, puckade-kollegor-fria Söderresidenset...

Förresten, förutom bjudgodiset och en dubbel varm choklad har jag klarat det nya livet fint idag! Lättfil och Special K samt fullkornsmackor till lunch. Fy fasiken vad trist....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0