Soundtrack..

Trots att han ofta känns ganska pretto fastnar jag ibland för små klurigheter som Lars Winnerbäck diktat ihop. Idag på bussen fastnade jag för några roliga rader i "Visan om frukosten":

"Det var som om jag plötsligt förstod vad jag saknat,
en frukost med dej och ditt nyduschade hår."

"Mina cornflakes är så torra utan dej, min vän."

"Låt mej droppa lite mjölk i din kaffekopp"  Vad anspelar han på här, tro??

och till sist:

"Kom hit du behöver inte ringa en sån härlig förmiddag,
jag rostar mina mackor blott för dej, min vän.
Jag har bröst och bringa som en frukostflinga,
varm choklad och marmelad.
Så låt oss sitta där till sena sommarkvällen."

Ja, vad säger man, har någon någonsin skrivit så fint om flingor?? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0