Svullarkväll

Eftersom jag glömde min dietdricka på jobbet idag bestämde jag mig för att jag sätter igång med LCHF-dieten tidigare än jag tänkt mig, närmare bestämt på söndag. Ikväll får bli svullarkväll, och både glass och godis är inköpt. Trevligt efter späkarveckan! :)
Kände mig dock inte så jättesugen när jag tog den första godisbiten, kanske mitt sockerberoende (om jag nu någonsin haft nåt) är på väg bort? Vore ju bra eftersom LCHF tillåter väldigt begränsat med socker.

Idén med LCHF är att i början äta väldigt lite kolhydrater, ca 5 g / 100 g livsmedel. Det är jäkligt lite ska ni veta. Man ska ju verkligen tänka helt tvårt emot vad man är van, till exempel jordgubbar hamnar över denna gräns! Jordgubbar som är världens nyttigaste! Well, ska bli spännande att se hur det går, jag ser fram emot att vi får en spis igen (köket är fortfarande helt tomt) så ska jag börja göra ägg och makrill till frukost! Ägg och bacon käns lite att ta i så här i början...

Om jag inte hinner uppdatera imorgon får jag önska er en strålande helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0