Issues

Min älskade pojkvän och jag har, som alla andra par, en del "issues" som det heter på utrikiska.

En av dessa är vår förmåga att dubbelboka saker. Hur många gånger som helst har vi fått boka om middagar och annat för att vi lyckats missuppfatta datum, tid, månad, you name it.

Jag har köpt en almanacka som är fin och trevlig men som man ju faktiskt måste titta på för att den ska fylla sin funktion. Inte helt klockren, således.

Men, nu har jag äntligen "funnit på råd"! Jag skriver in allt jag eller vi ska göra i min kalender i mobilen, med alarm och allt, och skickar detta till karln i huset. Då får han en hint om vad som komma skall, och dessutom blir han påmind i god tid innan han ska infinna sig på rätt plats eller dylikt. Perfekt!

S har börjat använda detta åt omvänt håll också, men än så länge är det mest "Fiffi ska massera S mellan 20 och 20.30" som plingar till i min mobil...

Nu ska jag bara hitta en funktion i mobilen som också påminner om var tvättkorgen står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0