Flyttandet har börjat! (nostalgi i källaren)

Eller ja, kanske inte flyttandet, men i alla fall förberedelserna.
I lördags ägnade jag och Helen förmiddagen och en del av eftermiddagen åt ambitiöst rensande, packande och slängande i min sunkiga källare. Vi fyllde grovsoprummet med kuddar, kläder, gosedjur och allehanda saker som jag undrar varför jag sparat. Hur trevlig är till exempel en brödrost som stått helt öppet i en källare i flera år?? Ut med det bara!

Vi hittade också ganska roliga ögonblicksbilder från mina tonår, i form av diverse kåserier och berättelser. Jag närde en författardröm och skrev överallt där jag kom åt.
Här kommer ett exempel:

"På stapplande klackar stod vi där, i vita studentliknande klänningar, i aulan. Med en vuxen känsla i kroppen efter klassresan till Kreta, där dagarna ägnades åt historiska sevärdheter och nätterna åt vuxenaktiviteter... Vi kände att framtiden var vår och att livet låg för våra fötter. Att framtiden bestod av tre år på Kärrtorps Gymnasium en kilometer bort, var en helt annat sak..."

Förutom dessa fantastiska rader fanns bland annat mina kollegieblock från mitt år i Malaga, fullskrivna av hoppfullhet gällande min första seriösa pojkvän, som jag lämnade hemma när Europas sydkust skulle utforskas. Det är lustigt att man helt glömt de där enorma känslorna som man då trodde skulle finnas kvar hela livet. Minst!
Herrn ifråga är förresten nybliven pappa, enligt vad de gemensamma vännerna meddelat. :)

Nu är det dags för sängen, och att drömma om den nyaste "mannen i mitt liv". Förhoppningsvis är den tanken denna gång lite mer realistisk än mina drömmar som 18-åring...:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0