Ytlighet vs. Mänsklighet?

Med överseende för inlägget nedan måste jag bara få ösa ur mig lite ilska.

Det är så otroligt mycket yta överallt! Jag menar då inte att folk bryr sig om hur de ser ut, tycker om att gå på krogen eller att shoppa. Det är helt okej, och det gör jag ju mer än gärna själv. Men när det går till överdrift, när ett hårstrå som ligger fel eller att sminket inte ser ut som det gjorde imorse plötsligt är viktigare än allt annat, då blir jag trött.

När Top Model är viktigare än ett samtal med någon man tycker om.

När "rätt" lilla klänning är viktigare än att vara varm om vintern.

När en meningslös kväll i soffan vinner över en vän som behöver tröst för att det är för jobbigt att ta sig i kragen.

Då blir jag trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0