Vänner värda sin vikt i guld

Jag har inte ägnat min flytt särskilt mycket utrymme i detta forum, på grund av tidsbrist bland annat.

När jag bytte "hood" hände dock något som är en direkt följd av själva flyttillfället. Jag fick en klar bild av mina verkligt trogna vänner, och vad de är beredda att göra för mig. Det kändes så fantastiskt att vara bland dessa underbara människor, att se dem samarbeta och skoja med flyttlådor i famnen, och vara där bara för mig.

Varje person hjälpte till med det den kunde, och ingen av dem lät bli att dyka upp, i tid dessutom, trots sommarfester med jobbet och andra åtaganden. De som kunde stannade hela kvällen, och skratten hördes ut på Årstafältet när hela gänget trängde ihop sig på vår nya balkong.
När vi kom fram till Årsta anslöt min söta Fie med sin pyttelilla bebis för att laga mat åt oss, och på så sätt hjälpte även hon, som hade all möjlighet att stanna hemma med den bästa ursäkten av alla, till med dagen som betydde så mycket för mig.

Jag blev nog lite fånig när jag försökte tacka alla över middagen, och upprepade gång på gång hur glad jag var över att ha sådana vänner. Men jag hoppas att ni förstod att jag är så tacksam över att ha sådana fantastiska människor i min närhet.

Det är er jag ska fokusera på och inte de som föll bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0